DALAM KENANGAN

Assalamualaikum

Assalamualaikum w.b.t
hye peps, fesbukers !
ermmm..
dah lame kan aku tak nulis kat blog nih..
(
org ramai: sape suh nulis ? orang laen typing derr !)
err..
fisrtly,
aku tak dapat blogging coz my broadband dah kena block..
anak sedara aku punya keja kau tawu ?
abis lingkop..
last last aku seniri yang g block kan..
amek kau kan..
dah tak dapat nak blogging lagi..
then,
yang kedua plak aku dah g daftar stremyx..
alih alih contractor cakap tak bleh pasang coz cable ape kejadah ntah tak sampai plak kat umah aku..
sob sob ..
dya cakap nak datang balik,
dah dekat tiga minggu kot..
tak datang datang..
duet da bayar..
apa cerr kan..
tak kira sok aku da g TM gak..
ni pon on kejap kat ofis..
almaklumla baru start practical.,
lastly,
yang paling sedih..
aku baru kehilangan neneknda yang tercinta..
tanggal 02.01.2011..
lepas seminggu abang aku kawen dya terlantar kat hospital..
petang sebelom dya ninggal,
parent aku pegi hospital..
abang aku bawak wife dya kan g melawat..
tok aku sempat nengok kan wife abang aku,
dye cakap muke macam dila la..*akak aku yang sulong*
malam tue,
mak aku cakap kat aku..

mak : an,ang tak dak wat keja pape ang p la jaga tok..
aku : tak pa la..suwoh sapa sapa antaq.
ayah : da malam nih..takot tak bleh masok plak..
aku : erm,tak pa la..sok malam la..

02.01.2011
pagi tue kan,
abang aku ngan wife dya tengok tok aku,
coz diorang da nak balik umah wife dya kat ipoh kan..
sebelom balik, dye g tengok tok aku kat hospital dulu..
kitorang kat umah sibok sibok nak wat laksa..
macam ngidam je kan..
tetiba jer hp ayah aku bunyi,
ayah : ha,oke oke..satgi ayah p ngan mak..
(dalam ati da tak sedap kan)
ayah : madie tepon tadi,dya cakap tok pengsan,tak sedaq diri
mak : jom kita p la ni..
kak syida : tak pa la..mak p dulu,satgi kami p amik adib skali..
tak sampai je lima minit mak ayah aku kuar rumah, 
abg aku kol kak aku plak cakap tok da tadak..
Ya ALLAH,
hanya tuhan je yang taw..
aku tak sempat nak jage dya kan..
tok, maapkan an..
SEMOGA ROH DICUCURI RAHMAT ..
- amin -

No comments: